کلاس زبان انگلیسی تیزهوشان

Think about your dreams --> Plan --> WORK HARD = Success

کلاس زبان انگلیسی تیزهوشان

Think about your dreams --> Plan --> WORK HARD = Success

راههای تقویت حافظه دانش آموزان



اشکان با ناراحتی رو به مادرش گفت: "آخه یادم نمی مونه، کاش با یک بار خوندن، مطلب رو می فهمیدم و فراموش نمی کردم. می دونم حافظه ام مشکل داره." و مادرش به این فکر می کرد که چه راه کاری برای قوی تر شدن حافظه وی فراهم سازد؟ کلی کتاب در این باره تهیه و کلی یادداشت برداری کرد و از خود پرسید:"چرا برخی در یادآوری اطلاعات مشکل دارن؟ چگونه می‌توان حافظه‌ رو تقویت کرد؟ چرا حافظه ما همواره یکسان عمل نمی کنه و بعضی افراد حافظه بهتری دارن؟"

 آری، اگر چون اشکان یقین داشته باشید که برخی افراد حافظه قوی دارند و بعضی دیگر ضعیف، سخت در اشتباه هستید. باید بدانید که همه حافظه نیرومند دارند؛ اما مشکل این است که افراد نمی‌دانند چگونه از قدرت حافظه خویش استفاده کنند؟ حافظه خوب، به جز در موارد استثنایی، هدیه خاص برای افراد خاص نیست، بلکه اکثراً محصول تلاش آگاهانه و سازمان یافته هر فرد است که از نیاز به دانستن و یادآوردن، ناشی می شود.

 با کمی تمرین و مقداری آگاهی کلی از عواملی که در ایجاد یک حافظه بهتر موثرند، به نتایج مثبتی می توان دست یافت. مطالعه از شیوه های یادگیری کلامی می باشد که در کنار شکل گفتاری قرار دارد. هر یک از این دو شیوه، مهم ترین شیوه های کسب و انتقال اطلاعات به حافظه می باشند که حس شنوایی در شکل گفتاری و حس بینایی در شکل نوشتاری یادگیری کلامی، امر کسب اطلاعات را به عهده دارند.

تحقیقات نشان می دهد، بیشترین بازدهی در مطالعه بر مبنای یادداشت برداری حاصل می شود. یادداشت برداری بر اساس استخراج و چگونگی تنظیم نکات کلیدی، بازدهی زیادی به دنبال دارد. اگر ضعفی در حافظه خویش احساس می‌کنید، به علت عدم به کارگیریش بدانید؛ چون انسان قادر است حافظه و ظرفیت آن را تقویت کند.

 همان طور که با ورزش کردن قوای جسمانی افزایش می‌ یابد،  می توان برای دستیابی به حافظه بهتر آن را ورزش داد. اگر حافظه را ورزش دهید و تقویت کنید نیرومند می‌شود؛ اما در غیراین صورت، ناتوان می‌ گردد. حافظه چون کودکی است که هیچ گاه نباید به حال خود رهایش کرد و اگر به آن توجه نداشته باشید، ضعیف می شود. حافظه این توانایی را دارد که هر روز نیرومند‌تر از روز قبل شود و این سیر پایان و انتهایی ندارد. بنابراین با تقویت حافظه علاوه بر قوی شدن آن، میزان تمرکز و استدلال خود را هم افزایش ‌دهید.


 

ادامه مطلب ...

نکاتی که باید در فصل امتحانات بدانیم ...


سلام دانش آموزان عزیز:

فصل امتحانات است و به همین خاطر باید در مورد اینکه چگونه تمرکز کنیم که امتحانات را با حداقل مشکل به پایان برسانیم، چند نکته را یادآور شویم.


لطفا ادامه مطلب را مشاهده کنید:
 
ادامه مطلب ...

بهترین روش یادگیری مکالمه زبان انگلیسی چیست؟


یادگرفتن مکالمه زبان انگلیسی به شکل مطلوب، آرزوی بیشتر جوانان ایرانی است. چه آنهایی که انگیزه خاصی برای استفاده از این توانایی دارند، مانند سفر به خارج، ادامه تحصیل یا استخدام در یک شرکت خارجی و یا صرفا از روی علاقه و ایجاد ارتباط با جامعه جهانی. همه افراد بر این اعتقاد هستند که آموزش های زبان انگلیسی در مدارس و دانشگاه های ایران کمکی به آموختن مکالمه نمی کند و اطلاعات مربوطه فقط در محدوده گرامر یا ترجمه ساده متون خلاصه می شود. بعضی از خانواده های ایرانی هم چون به دشواری یادگیری زبان در بزرگسالی واقف هستند، فرزندان خود را از همان سال های ابتدایی در کلاس های ویژه ثبت نام می کنند. اما بزرگسالانی که فرصت شرکت در این کلاسها را داشته باشند، همیشه به دنبال یک مرکز آموزشی معتبر هستند و شاید چندین موسسه و آموزشگاه را تجربه کرده باشند. اما چون در بهترین شرایط فقط در کلاس حاضر می شوند و زمانی برای تمرین های هفتگی و مطالعه قبل از کلاس نمی گذارند، عملا به جایی نمی رسند. برخی نیز که کار و شغل روزمره اجازه حضور در این کلاسها را به آنها نمی دهد، با خرید انواع کتاب ها، سی دی ها، دیکشنری ها و خودآموزها تصمیم می گیرند که در منزل، محل کار یا خودرو، شخصا اقدام به یادگیری کنند اما چون اجبار و ضرب العجلی برایشان نیست، به مرور از خیر این شیوه می گذرند و مجموعه ای از کتاب و سی دی و غیره روی دستشان می ماند.

توصیه های زیر اشاره ایست به نکته های کلیدی و طلایی در یادگیری مکالمه زبان انگلیسی، که بر اساس تجربه های بین المللی مختلف بدست آمده است. این توصیه ها برای هر دو گروه فوق، بخصوص برای آنان که از به کار بردن روش های مختلف خسته شده اند بسیار مفید خواهد بود.
 
ادامه مطلب ...