کلاس زبان انگلیسی تیزهوشان

Think about your dreams --> Plan --> WORK HARD = Success

کلاس زبان انگلیسی تیزهوشان

Think about your dreams --> Plan --> WORK HARD = Success

نتایج نظرسنجی آموزشگاه




آموزشگاه زبان‌های خارجی پسرانه سروش، به منظور تحقیق در زمینه آموزش زبان انگلیسی در سطح شهرستان سلماس، اقدام به تهیه و توزیع پرسشنامه‌ای تحقیقی در بین برخی از مدارس نموده است. این پرسشنامه بیشتر باهدف ارزیابی سطح آموزش زبان انگلیسی در شهرستان سلماس تهیه گردید و سؤالات آن دربرگیرنده مسائل مرتبط با این حوزه، از قبیل میزان علاقه به یادگیری یک زبان خارجی، انتخاب زبان مقصد برای یادگیری، اولویت‌های شرکت‌کنندگان در نظرسنجی در زمینه آموزش زبان انگلیسی، شرکت یا عدم شرکت آنها در کلاس‌های مؤسسات آموزشی و ... بود. با همکاری دانش آموزان و اولیای محترم شان نتایج این تحقیق در اسرع وقت آماده شد که در ذیل به اهم موارد پرسشی و درصد پاسخ‌های مختلف شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی اشاره می‌شود:


   

1.    در پاسخ به این پرسش که «یادگیری کدام زبان را بیشتر دوست دارید؟» پاسخ‌های داده شده حاکی از درصد بالای علاقمندی به زبان انگلیسی نسبت به سایر زبان‌ها بود. از آنجا که پاسخ به این سؤال محدود به یک گزینه نبود، درصدهای به دست آمده بدین ترتیب بود: از بین 306 پاسخ رسیده، حدود %93 از افراد به زبان انگلیسی، %55 به زبان فرانسوی، %10 به زبان عربی و %5 به زبان آلمانی رأی داده بودند. البته شایان ذکر است که در این بین عده معدودی علاقمندی خود را برای یادگیری سایر زبان‌ها نیز اعلام کرده بودند که تعدادشان بسیار اندک بود.

2.    برای پرسشی با این عنوان که «تاکنون برای یادگیری زبان انگلیسی چقدر تلاش کرده اید؟» درصد پاسخ‌ها به این ترتیب بود: در حدود %29 خیلی زیاد، %26 زیاد، %24 تا حدودی و %21 اصلاً.

3.    در پاسخ به پرسش «آیا به نظر شما صحبت کردن به زبان انگلیسی دشوار است؟»، 60.5 پاسخ خیر و %39.5 پاسخ بلی داده بودند.

4.    درصد پاسخ‌ها به سؤال «اولویت شما در یادگیری زبان انگلیسی چیست؟» به این ترتیب بود: %56.53 گزینه صحبت کردن ، %28.10 خواندن و ترجمه متون، %10.45 آشنایی با لغات و %6.2 آشنایی با دستور زبان را انتخاب نموده بودند.

5.    از بین پاسخ‌های رسیده %59.48 افراد هم اکنون در کلاس‌های مؤسسات زبان شرکت دارند و %40.52 از این کلاس‌ها استفاده نمی‌کنند.

6.    از بین افرادی که در کلاس‌ها شرکت دارند یا قبلاً شرکت داشتند %52 از سطح کلاس‌ها راضی و %48 ناراضی بودند.

7.    از این بین در پاسخ به سؤال «تا چه حد از میزان شهریه آموزشگاهها رضایت دارید؟» درصد پاسخ‌ها به این ترتیب بود: %32.67 تا حدودی، %19.60 زیاد، %11.40 اصلاً و %10.13 خیلی زیاد.

8.    درصد پاسخ‌ها به پرسش «شما در صحبت کردن به زبان انگلیسی تا چه حد در آموزشگاهها پیشرفت داشته اید؟» بدین ترتیب بود: %21.56 خیلی زیاد، %19.28 تا حدودی، %16.66 زیاد و %12.74 اصلاً.

9.    در انتها در پاسخ به این سؤال که «آیا به دنبال آموزشگاهی برای یادگیری بهتر و سریعتر زبان انگلیسی هستید؟» %72.78 افراد پاسخ بلی و %27.13 پاسخ خیر را انتخاب نموده بودند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد