کلاس زبان انگلیسی تیزهوشان

Think about your dreams --> Plan --> WORK HARD = Success

کلاس زبان انگلیسی تیزهوشان

Think about your dreams --> Plan --> WORK HARD = Success

12کانال یوتیوب برای یادگیری مکالمه زبان انگلیسی


برای یادگیری مکالمه زبان انگلیسی می‌توان از روش‌های متعددی از قبیل Self-Study، حضور در کشورهای انگلیسی‌زبان، چت صوتی با افراد بومی این کشورها و روش‌های خودآموز بهره گرفت. یکی از این روش‌های خودآموز که می‌توان مورد استفاده قرار داد، استفاده از گنجینه‌ی عظیم منابع آموزشی موجود در سایت یوتیوب (YouTube) است.

سایت یوتیوب منابع صوتی و تصویری بسیاری برای یادگیری مکالمه زبان‌های مختلف را در خود دارد که با جستجو در این سایت می‌توان برخی از آنها را پیدا کرد اما بهتر آن است که کانال‌های خاص این منابع را در یوتیوب پیدا کرده و مشتری دائم این کانال‌های رایگان شوید و بطور روزمره از منابع این کانال‌ها استفاده کنید.
برای نوشتن این مطلب، گشتی در سایت یوتیوب زدم و سعی کردم کانال‌هایی برای تقویت مکالمه زبان انگلیسی پیدا کنم که هم مطالب خود را با سازمان‌دهی خوبی ارائه کنند، هم منابع ارزشمند و باکیفیتی داشته باشند و هم شامل درس‌های صوتی و تصویری باشند. در اینجا به معرفی این کانال‌ها می‌پردازم تا هر کس به فراخور سطح دانش زبان انگلیسی خود و سایر شرایط اقدام به انتخاب کانال دلخواهش نماید. بدیهی است که پیشرفت در زبان انگلیسی و استفاده بهینه از این کانال‌ها در گرو انتخاب کانال‌های مناسب و پیگیری مستمر این کانال‌ها برای دروس جدید است.

 ۱- کانال podEnglish

این کانال تصویری یکی از بهترین منابع برای یادگیری زبان انگلیسی برای مبتدیان به شمار می‌رود. این کانال درس‌هایی گام‌به‌گام و کوتاه (کمتر از ۱۰ دقیقه‌ای) به صورت تصویری ارائه می‌دهد. موضوعاتی که در این کانال ارائه می‌شوند عبارتند از: زمان، خانواده، جهت‌یابی، خرید، آب و هوا، حیوانات خانگی، دوستان، ارتباطات فردی، فیلم‌ها و تکنولوژی. ویدئوهای این کانال دارای کیفیت نسبتاً‌ بالایی هستند و درس‌های ارائه‌شده در آن نیز از یک توالی منطقی برخوردار هستند. این کانال بیش از ۵۰ ویدئوی آموزشی داشته و بیش از ۱۰ هزار نفر هم مشترک آن هستند.

 

 

۲- کانال یادگیری انگلیسی به کمک جنیفر
در این کانال، خانمی به نام جنیفر یک مجموعه رایگان و دنباله‌دار از درس‌های ویدئویی زبان انگلیسی را ارائه می‌دهد (با طول کمتر از ۱۰ دقیقه). پس از ورود به کانال جنیفر، می‌توانید روی فهرست درس‌های ویدئویی او کلیک کنید تا درس‌های او را به نحو سازمان‌یافته‌ای مشاهده نمایید. این فهرست شامل مجموعه‌ای از دروس در دسته‌بندی‌های زیر است: درس‌های گرامر پایه، دایره لغات، تلفظ انگلیسی و زبان عامیانه‌ی انگلیسی آمریکایی.

جنیفر این درس‌ها را در خانه‌ی خود ضبط می‌کند و از اشیای واقعی، اسلایدهای پاورپوینت و موضوعات واقعی برای آموزش به صورت شفاهی و بصری استفاده می‌نماید. درس‌های او معمولاً به خوبی برنامه‌ریزی و اجرا می‌شوند. دیدگاه‌های مثبت متعددی که از سوی بازدیدکنندگان کانال او ارائه شده است شاهدی بر میزان مفید بودن درس‌های اوست. کانال جنیفر حدوداً ۱۵۰ ویدئوی آموزشی دارد و بیش از ۳۳ هزار نفر هم مشترک آن هستند.

۳- کانال engVid
این کانال بیش از ۱۵۰ درس ویدئویی را در گستره‌ای از موضوعات ارائه کرده است؛ برای مثال می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: ۵۰ اشتباه گرامری رایج، To Be ساده، نحوه سؤال کردن، نحوه قرائت اعداد، مکالمه در مورد مسائل کاری، کلمات منتهی به ion، نحوه خواستن چیزی در زبان انگلیسی و غیره. تمام این ویدئوها در یوتیوب به اشتراک گذاشته‌اند اما خود سایت به نحو ساختاریافته‌تری آنها را در دسترس شما قرار می‌دهد. این درس‌ها به صورت سنتی ارائه می‌شوند یعنی مربی روبروی شما، پای وایت‌بورد می‌ایستد و مطالبی را به صورتی شفاهی و نیز روی وایت‌برد برای شما توضیح می‌دهد. همچنین هر درس حاوی یک خلاصه‌ی درس هم هست که اهداف آن درس را برای شما بازگو می‌کند. هر درس حاوی یک کوئیز هم هست و همچنین می‌توانید سؤالات و دیدگاه‌های خود را نیز به سادگی در میان بگذارید.

۴- کانال HugoSite
این کانال نزدیک به ۳۰۰ درس را ارائه داده است که بیشتر برای مبتدی‌ها مناسب هستند. اغلب درس‌ها کمتر از ۱ دقیقه طول می‌کشند و مربی، از اشیای داخل خانه‌ی خودش برای کمک به ارائه درس استفاده می‌کند. ضمناً هر یک از درس‌ها را جداگانه به صورت صوتی هم می‌توانید گوش کنید.

۵- کانال آقای دانکن
آقای دانکن جیمز یک معلم زبان انگلیسی در کشور انگلستان است که در چین هم به تدریس زبان اشتغال داشته است. فهرست ویدئوهای او در یوتیوب، مشتمل بر بیش از ۵۰ ویدئوی آموزش زبان انگلیسی در موضوعات مختلفی نظیر خواهش کردن، تشکر کردن، عذرخواهی، تلفظ، آب و هوا و غیره است.

۶- کانال نمایش روزانه انگلیسی
این کانال یک کانال نمایشی است که ویدئوهای آن توسط خانم سارا از نیوزیلند به صورت روزانه و مستمر ضبط شده و برای شما پخش می‌شود. در حال حاضر این کانال بیش از ۱۲۰۰ ویدئو در این سایت قرار دارد و حدود ۷ هزار نفر نیز مشترک این کانال هستند.

۷- کانال کافه انگلیسی
اگر می‌خواهید تلفظ انگلیسی، نحوه بکارگیری زبان در حوزه کسب‌وکار، گرامر زبان، نحوه مکالمه انگلیسی، لغات و اصطلاحات محاوره‌ای و امثال اینها را یاد بگیرید توصیه می‌کنم این کانال را از دست ندهید.
 
۸- کانال آموزش زبان انگلیسی VOA
این کانال برای اینکه یاد بگیرید چگونه باید به زبان انگلیسی صحبت کرد بسیار مفید است زیرا گزارش‌هایی که در قالب درس ارائه می‌شوند هم مسائل روزمره را پوشش می‌دهند و هم اینکه با سرعتی برابر با یک‌سوم سرعت سخن گفتن عادی یک فرد انگلیسی زبان ادا می‌شوند. متن گزارش‌ها را هم می‌توانید در خود سایت VOA پیدا کنید (VOA Special English).

9- کانال یادگیری زبان انگلیسی با استیو فورد
استیو فورد ۱۸ سال است که تدریس زبان می‌کند که از این مدت، ۲ سال را به آموزش زبان انگلیسی به صورت آنلاین و با استفاده از Skype و غیره پرداخته است. این کانال مجموعه‌ای دنباله‌دار و به‌هم‌پیوسته از داستان‌های جالب و جذاب را به سبک نمایش‌های تلویزیونی ارائه می‌کند و البته لابه‌لای آنها درس‌های جدی و توضیحات دقیق و شفاف در مورد نحوه بکارگیری زبان هم به شما می‌دهد.

۱۰- کانال BizPod
این کانال دارای طیف گسترده‌ای از ویدئوهای باکیفیت برای کسانی است که قصد یادگیری زبان انگلیسی برای استفاده در کسب‌وکار را دارند. موضوعات متنوعی از گرامر و نگارش نامه گرفته تا لحن نوشتن ایمیل و غیره را می‌توان اینجا مشاهده کرد. همچنین موضوعات تخصصی از قبیل فناوری اطلاعات، کامپیوتر، مسائل حقوقی و مالی نیز در این کانال پوشش داده می‌شوند.

۱۱- کانال یادگیری زبان انگلیسی BBC
کانال BBC هم مانند VOA از قدیم به آموزش زبان انگلیسی می‌پردازد که مطالب آن را هم در سایت BBC و هم در کانال آن در یوتیوب می‌توانید دنبال نمایید. در حال حاضر ۸۵ ویدئو در این کانال وجود دارد که بیش از ۷ هزار مشترک این کانال از آن استفاده می‌کنند.

۱۲- کانال Sozoexchange
این کانال یک کانال واقعاً فوق‌العاده برای یادگیری نحوه تلفظ کلمات و عبارات انگلیسی از زبان افراد بومی آن می‌باشد. خانم معلم، کلمات و عبارات را هم با سرعت معمولی و هم با سرعت کم برای شما ادا می‌کند تا تلفظ صحیح را به خوبی یاد بگیرید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد